Wednesday 3 December 2008

Dosa Semalam


AKu berdosa
Malam tadi
Tak ku sangka
Tak ku duga
Mutiara sejernih kaca
Jatuh
Menimpa-nimpa atap genting
Tapi aku . . .
Tetap melakukan perbuatan itu
Berdosa
Dimarahi Tuhan
Ampuni aku wahai pemilik sekalian alam
Alam milik Engkau ini amat indah
Aku yang penuh dosa
Tak layak rasanya menikmati rahmat-Mu
Tak layak rasanya merasai kerangupan epal-Mu
Tak layak rasanya menghirup setitis dua air-Mu
Tak layak rasanya melihat panorama rekaan-Mu
Ampuni aku
AKu berdosa
Malam tadi
Tika butir-butir air jatuh berduyun-duyun ke atap genting
Aku . . .
Tetap melakukan perbuatan itu
Berdosa
Dimarahi Tuhan
Ampuni aku wahai pemilik sekalian alam
Ambillah aku
AKu tak mahu menambah pemberat di kiriku
Aku mahu pemberat di kananku
Aduh . . .
Aku berdosa


20 November 2008
Rumah Batu 3
Kg. Jawa, Segamat
9.30 pagi

No comments:

Post a Comment