Wednesday 3 December 2008

Berusaha Lagi !!!

Apa jadi kalau saya gagal ??
Apa jadi kalau saya kena ulang peperiksaan??
Apa jadi kalau saya kena buang???

Terang mata hati
Gelap mata hakiki
aduh..

Hipokrasi kepintaran yang melampau
Aku tak mahu sebegitu
Hakikat kegagalan daripada usaha yang tekad
Mungkin tiada rezeki
Mungkin itu bukan hak aku
Mungkin itu hak orang lain
Hak Sakinah dari Palestin
Hak Mahmood dari Ambon
Hak Blair Waldorf dari Michigan
Hak Che Kiah dari Kota Sarang Semut
atau hak Muzali dari Segamat


Aku hanya penumpang
penumpang yang epifit
bukan parasit
Menumpang secubit masa Tuhan untuk melihat keindahan alam ciptaan-Nya
Aduh..
Indahnya

Betul
Ini semua Duniawi
Pandangan mata memang menipu hakikat sebenar

Ya
dan aku tahu
sangat pasti

Aku hanya boleh berusaha
Hanya mampu berusaha
dan hanya cuba berusaha


Pemandu Fiksi
1:20 pagi
Jumaat, 14 November, 2008
c-0-14, Asrama IPTKL, Cheras

No comments:

Post a Comment